- 0 SEK
Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt. Reklamation måste göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.
Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden.
Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Instruktioner:
- Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
Förpacka godset väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej. Läs villkor för retur- och garantiärenden innan du skickar returblanketten.